Artikelen 21 - 30 van 58 in de rubriek ZakelijkZakelijk
Het thema 'verkoop' lijkt alleen van toepassing op de detaillist of (groot)handelaar. Maar of je nu een eigen zaak hebt of een baan, feitelijk verkopen we altijd iets, bewust of niet: onszelf, onze za…
Detailhandel, 08-08-2009
Goed, het is een beetje ludiek, deze insteek. Hoe verlies ik een bestaande klant? En hoe voorkom ik dat een 'prospect' ofwel iemand met interesse in mijn product of dienst, werkelijk klant dreigt te w…
Onderneming, 21-11-2011
Eigenaars van webshops kijken regelmatig over de grens. Steeds vaker zelfs. Landen zoals Duitsland volgen de trend: online aankopen zitten in de lift. Maar die stijgende lijn is in Duitsland nog sterk…
Onderneming, 28-09-2011
Wie een kapsalon heeft, boekt succes vanwege de geleverde kwaliteit. Maar uitstraling is steeds belangrijker voor de vraag of iemand juist jouw salon binnen stapt. Ook is saloninterieur aan trends ond…
Detailhandel, 25-07-2011
Kiezen doen we dagelijks op het werk. Kleine keuzes, zoals de vraag met wie je je lunchpauze doorbrengt, zijn nog wel te doen. Maar hoe kom je tot de juiste keuze als je niet helemaal tevreden meer be…
Diversen, 29-05-2009
Veranderingen volgen elkaar in organisaties steeds sneller op. Maar ondanks al hun inspanningen, begeleiden leidinggevenden veranderprocessen vaak ineffectief. Dit is de pittige stellingname van bests…
Management, 08-09-2014
‘Liever lui, de kunst van effectief nietsdoen op het werk.’ Ogenschijnlijk vraagt de titel van deze recente Franse bestseller van Corinne Maier erom, met een korrel zout genomen te worden. Allemaal gr…
Diversen, 18-06-2009
Word een ‘lifehacker’! Een wát? De term klinkt verdacht, naar duistere zaken als computercriminaliteit. Maar lifehacking is echt iets anders, al is de term wel afkomstig van computerkenners. Het is he…
Diversen, 19-06-2009
Ooit was er het karikatuur van de autoritaire, machtbeluste manager die hoog boven medewerkers uittorende en weinig inspraak duldde. In een tijd van plattere managementstructuren en mondigere werkneme…
Management, 25-05-2009
Lange tijd werd gedacht dat zogenaamde hard skills, de meer technische aspecten van bedrijfsvoering, het grote resultaat opleveren in het bedrijfsleven. Soft skills, zoals communicatie en proactivitei…
Management, 30-11-2010